niedziela, 23 października 2016

Jak dokonać pierwszych zmian w odżywianiu.

Witam. :)
Dzisiaj chcę Wam udzielić kilku porad jak dokonać zmian w swoim życiu,
a konkretnie w odżywianiu. Nie każdy jest w stanie dokonać radykalnych zmian z dnia na dzień. Trzeba dać sobie czas. Dlatego na początek warto postawić sobie jakiś mały cel i do niego dążyć. Gdy go osiągniecie, będziecie zmotywowani do postawienia sobie kolejnego. ;)

1.Ogranicz lub wyeliminuj niezdrowe lub wysokokaloryczne produkty z diety.

Postaw sobie cel np. : "przestaję jeść słodycze" lub "odstawiam majonez".
Jeżeli nie jesteś w stanie zrezygnować z czegoś z dnia na dzień, zacznij od ograniczenia
spożywania danego produktu. Co tydzień zmniejszaj ilość lub regularność spożywania
aż w końcu będziesz w stanie zrezygnować z danej rzeczy całkowicie.
 Jeżeli masz silną wolę, odstaw go całkowicie i gdy poczujesz, że już "nie ciągnie Cię" do niego możesz czuć się wygrany/na. :)

W mojej sytuacji było tak między innymi z majonezem czy masłem.
Pewnego dnia stwierdziłam "nie jem majonezu" a jadłam go naprawdę sporo.
Uświadomiłam sobie, że przecież nie ma w nim nic takiego co sprawiłoby, że
bez niego nic nie będzie mi smakowało. Wystarczyła świadomość.
Sam przyszedł ten dzień, w którym w jednej chwili chciałam przestać jeść majonez i tak się stało. :)
 
W przypadku masła było podobnie. Właściwie usłyszałam, że "ktoś od kogoś" :P
 w ogóle nie żywa masła na kanapki i jak to tak można suchy chleb jeść. :D
No właśnie można i wcale nie musi być suchy.
Skoro jemy chleb z serkiem, pasztetem, czy innymi produktami kremowymi,
które same są "mokrej" konsystencji, to po co nam do tego jeszcze masło.
Natomiast jeżeli chleb z serem czy szynką nie smakuje nam bez masła, zastąpmy je awokado. Konsystencja masełka a smak niesamowity. No i o ile zdrowsza jest ta wersja. :)

Podałam tylko kilka przykładów tego typu produktów, ale to samo tyczy się:
- fast food'ów,
- soli,
- cukrów, słodyczy.
- gotowych sosów,
- gotowych dań,
- napojów gazowanych,
- alkoholu itd.

Zacznij od małych zmian, a na pewno dasz radę.
Na początku będzie ciężko, bo otoczenie nie będzie Ci sprzyjało.
 
2. Szukaj zdrowych zamienników.

Na ten punkt poświęcę kolejny post. :)

3. Zmień podejście.

To ty musisz chcieć zmian a nie Twoje otoczenie. Jeżeli stwierdzisz, że chcesz zmienić swoje odżywianie na lepsze to dokonywanie tych zmian będzie dla Ciebie o wiele łatwiejsze.
Zmiana musi zajść w Tobie i Twojej psychice.

4. Zdrowe odżywianie to nie kolejna "dieta".

Nie traktuj tego jako kolejnej diety, która ma Ci pomóc schudnąć a potem znowu 
wrócisz do starych nawyków. Nie w tym sęk. Zdrowe odżywianie to styl życia.
To zmiany, które wprowadzasz do swojego życia na stałe a nie na moment.
Zresztą chyba zależy Ci na utrzymaniu odpowiedniej sylwetki a nie tylko na jej osiągnięciu.
Myśl o tym jak o dbaniu nie tylko o sylwetkę ale i o zdrowie.

5. Jedz 5 posiłków dziennie.

Jedz w mniejszych ilościach ale częściej. To sprawi, że Twój metabolizm cały czas
będzie zmuszony do pracy. Staraj się także jeść zawsze o tych samych godzinach.
Na początku ciężko będzie Ci tego dopilnować ale z czasem stanie się to codziennością. 

6. Pij dużo wody.
 
Woda ma ogromną skalę działania. Nie tylko pomaga się pozbyć nadmiaru wody z organizmu ale także pozwoli Ci zaspokoić głód w kryzysowych sytuacjach. Nawadnianie organizmu jest bardzo ważne aby mógł on właściwie pracować. Ja sama mam ogromny problem z piciem wody
i jeszcze z nim nie wygrałam. Podobno na butelce powinno się zrobić miarkę i rozpisać godziny. Następnie do danej godziny należy wypić odmierzona ilość wody.
Od jutra próbuję. :) Dołącz się i Ty. :)
 
7. Improwizuj w kuchni.
 
Nie zrażaj się jeżeli cos Ci nie wyjdzie lub coś Ci nie zasmakuje. Próbuj, improwizuj w kuchni, baw się, zmieniaj przepisy i twórz swoje, nie bój się przypraw i ciesz się z każdego małego sukcesu.
 
Powodzenia.

 
Pozdrawiam, M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz